הסכם שחותמים בני זוג שמטרתו להקטין את הסיכון להיפגע מנישואים שעולים על שרטון, ובכלל זאת לצמצם את התופעה של סרבנות הגט (ע"ע). בהתאם להסכם, כאשר אחד הצדדים מעוניין לסיים את הקשר אך הצד השני מסרב, מופעלים מנגנונים כלכליים שונים כך שהצד שמסרב לסיים את הקשר יפגע מבחינה כלכלית, ובכך מופעל לחץ נוסף על הצד הסרבן. ניתן לחתום על ההסכם לפני החתונה או לאחריה. אחד מהסכמי קדם הנישואין הבולטים הוא "ההסכם לכבוד הדדי המחודש" של "עתים", "יד לאישה" ו"ישראל הצעיר". הרבנות הראשית מתנגדת נחרצות להסכמים אלה ולרוב בתי הדין לא פועלים לפיהם במקרי הצורך.