גד החל את דרכו המקצועית כמנהל כספים במכללת ליפשיץ. לפני כעשור, לאחר האיחוד עם מכללת הרצוג, ניהל את הכספים של המכללה המאוחדת וכן עסק בניהול משאבי אנוש של המכללה. סך הכל עבד במכללה על גלגוליה השונים כ 22 שנים.
בזמנו הפנוי גד מתנדב בארגון "ידידים".
בעל תואר ראשון בחשבונאות ניהולית ומערכות מידע ממכון לב ותואר שני במדעי היהדות ממכון שכטר.